Follow Us

Thursday 22 February 2018

Resepi Mee/Spaghetti Goreng untuk Anak

Mak2 mesti selalu pikir nak masak apa untuk anak kecik kita kan. Saya nak share satu resepi mudah sangat yang saya masak untuk anak saya. Kadang2 budak2 ni dah jemu makan nasi kan, so boleh try buat mee goreng mudah ni. Tapi saya tak guna mee. Saya guna spaghetti. Jom tengok resepi ni.


Bahan-bahan:

- Spaghetti secukupnya (rebus macam biasa dan toskan)
- 1 ulas bawang putih dan 1 ulas bawang merah (tumbuk lumat)
- Isi ayam atau udang (potong kecil)
- Sayur bayam (boleh jugak guna brokoli atau sawi)
- Carrot (potong dadu)
- 1 sudu besar sos tiram
- 1 sudu besar sos cili
- 1 sudu besar sos tomato

Cara-cara:

1. Panaskan minyak dan tumis bawang yang dah tumbuk tadi hingga wangi.
2. Masukkan isi ayam atau udang. Kacau hingga ayam masak. Masukkan carrot.
3. Masukkan semua sos dan kacau lagi sampai sebati.
4. Masukkan spaghetti. Kemudian masukkan sayur.
5. Goreng hingga sebati dan siap.

Resepi ni simple tapi sedap insyaallah anak makan bertambah. Selamat mencuba.

No comments:

Post a Comment